طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

پنج ویژگی اساسی و لازم برای طـراحی سایت آژانس های مسافرتی


در طراحی سایت های آژانس های گردشگری بخش جستجو که معمولا شامل مقاصد تورها می باشد از اساسی ترین فاکتورهای موفقیت سایت می باشد. در ضمن در صورت وجود ضعف در این قسمت سایت، میزان موفقیت مجموعه گردشگری پایین خواهد آمد. منظور از فیلترهای جستجو، قرار گرفتن گزینه های مختلف در قسمت جستجوی سایت است که انتخاب را برای مخاطب راحت تر می نمایند.
مقدمه:
طراحی سایت گردشگری این روزها به مساله ای مهم برای آژانس های مسافرتی تبدیل شده است. با توجه به بالا رفتن میزان مسافرت ها و همچنین توجه بیش از پیش مسئولان به صنعت گردشگری و در ضمن بالا بودن پتانسیل و درآمدزایی این صنعت، در طول سال های اخیر شاهد ظهور آژانس های مسافرتی متعددی بوده ایم و هر روزه آمار تعداد آژانس ها در حال افزایش است. آژانس های مسافرتی در قدم اول نیاز به داشتن وبسایتی پویا دارند زیرا در غیر این صورت و با توجه به رقابت شدید در زمینه جذب گردشگران، موفقیت چندانی کسب نخواهند کرد.
طراحی سایت به صورت پویا به این معنی است که علاوه بر ارائه خدمات مرسوم سایت های گردشگری به صورت آنلاین، سرویس ها و صفحات مربوط به آن ها، با توجه به مقاصد مد نظر مسافران در فصول مختلف سال تغییر کنند. به عبارت ساده در طراحی سایت و پیاده سازی وب سرویس های گردشگری قابلیت انعطاف پذیری در فصول مختلف سال در نظر گرفته شده باشد.
در ادامه به 5 ویژگی اساسی برای طراحی سایت های گردشگری موفق اشاره می شود.
1- قسمت جستجو فیلترهای گوناگونی را برای انتخاب داشته باشد:
در طراحی سایت های آژانس های گردشگری بخش جستجو که معمولا شامل مقاصد تورها می باشد از اساسی ترین فاکتورهای موفقیت سایت می باشد. در ضمن در صورت وجود ضعف در این قسمت سایت، میزان موفقیت مجموعه گردشگری پایین خواهد آمد. منظور از فیلترهای جستجو، قرار گرفتن گزینه های مختلف در قسمت جستجوی سایت است که انتخاب را برای مخاطب راحت تر می نمایند.
فرضا مسافر قصد سفر به اروپا را دارد. با قرار دادن نام کشور های مختلف در منو مربوط به تور ها، مسافر می تواند اسم کشور مقصد را با کلیک کردن انتخاب نماید. سپس شهر های آن کشور که تورهای گردشگری به آن ها برگزار می شود ظاهر می شوند. در گزینه بعدی و پس از انتخاب شهر، مخاطب سایت می تواند زمان مسافرت را مشخص کند. در گزینه های پایانی انتخاب هایی مثل شرکت کردن در فستیوال ها، گشت و گذار در مناطق خوش منظره حومه شهر و ... می توانند قرار بگیرند.
2- قسمت جستجو ادامه عبارت تایپ شده توسط مخاطب را حدس بزند:
این مساله مهم در زمان پیاده سازی وب سرویس گردشگری باید لحاظ شود. در صورت داشتن قابلیت حدس زدن جستجوها، مسافران با تایپ کردن اسم شهر مقصد می توانند با هتل ها و اماکن دیدنی شهر مذکور نیز آشنا شوند و انتخاب بهتری داشته باشند. این قابلیت کمک قابل توجهی به مسافر برای انتخاب مقصد مناسب، هتل بهتر و ... می نماید.
3- از عکس های با کیفیت و وضوح مناسب استفاده شود:
برای معرفی تورها، بخش های مختلف هتل های طرف قرارداد و ... باید از عکس های با وضوح و کیفیت بالا و همچنین دارای حجم پایین استفاده کرد. استفاده از ویدیوهای با حجم بالا به دلیل کم کردن سرعت بارگیری ( بالا آمدن ) صفحات سایت ها توصیه نمی شود. به جای آن استفاده از فایل های مناسب با فرمت gif که همان فایل های گرافیکی متحرک هستند، توصیه شده است. هر چه محتوای سایت ها دیرتر به نمایش در آیند، میزانBounce Rate یا همان خروج مخاطبین از سایت بدون مشاهده بالا می رود. برای افزایش رنک سایت جهت دیده شدن در صفحات نخست موتورهای جستجوگر ( SERP ) یکی از عوامل مهم کاهشBounce Rate است. این مطلب در مبحث بهینه سازی سئو تاثیر بسزایی دارد.
4- قسمت نظرسنجی مشتریان در طراحی سایت لحاظ گردد:
اگر چه بسیاری از افراد بخش نظرسنجی و امتیازدهی به خدمات و سرویس ها را منحصر به طراحی اپلیکیشن موبایل می دانند، با این وجود سایت های گردشگری که از این گزینه برای خدمات ارائه شده خود بهره می برند، به مراتب از رقبای خود جلوتر هستند. برخی از آژانس ها به دلیل جلوگیری از انتقاد مشتریان این گزینه مهم را در زمان طراحی سایت خود از قلم می اندازند، در صورتی که دادن امکان اظهار نظر به مشتریان ( هر چند انتقاد و یا حتی شکایت باشد ) نوعی احترام به نظر مشتریان است. مجموعه های موفق در صورت هر گونه کمی و کاستی در سرویس های خود پاسخگو خواهند بود.
5- قیمت ها به صورت واضح اعلام شوند:
در هنگام اعلام قیمت تورها و ... در سایت، باید قیمت نهایی را با احتساب مواردی مثل مالیات اضافه شده و ... اعلام نمود. همچنین مراحل پرداخت ( از جمله پرداخت برای رزرواسیون آنلاین هتل و ... ) باید به راحتی قابل انجام باشند. با انتخاب شرکت فناوری اطلاعات با تجربه در زمینه پیاده سازی وب سرویس های گردشگری، انجام پرداخت های آنلاین به راحتی و با امنیت بالا امکان پذیر می شود.
در طراحی سایت آژانس مسافرتی مانند هر سایت دیگری باید از زمینه رنگی مناسب استفاده کرد. ضمیمه کردن محل هتل و توضیحات مختصر در Google Map به مخاطبان سایت گردشگری کمک شایانی می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.