طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

5 مورد جدید برای بهبود رتبه و سئو وبسایت شما

5 مورد جدید برای بهبود رتبه و سئو وبسایت شما

آیا در حال نهایی کردن طراحی وبسایت خود هستید؟ اگر چنین است قبل از راه اندازی نهایی این مقاله را نیز مطالعه فرمایید.
پیش تر با موارد سئو در طراحی وبسایت آشنا شدیم. اکنون به شما 5 مورد جدید را معرفی می کنیم که در سئو سایت شما حائز اهمیت است و تاثیر به سزایی در سئو وبسایت شما خواهد داشت.
1- تعیین کلمات کلیدی به ازای هر URL در سایت
هنگام طراحی وب سایت، کلمات کلیدی مناسب عناوین صفحات وبسایت خود را انتخاب و لیست کنید. کلمات کلیدی انتخاب شده را در URL صفحات سایت خود قرار دهید. عنوان صفحات و متا تگها نیز از موارد نیاز است و می بایست جدی گرفته شود. مطمئن شوید که تمامی کلمات کلیدی مهم در عناوین سایت و توضیحات متا وبسایت در نظر گرفته شود. پس از انجام این مراحل، هنگام تحلیل و آنالیز رتبه و وضعیت وبسایت خود متوجه اهمیت این موضوع می شوید.
2- دسترسی وبسایت، UX و کرالینگ (Crawling)
مطمئن شوید که مطالب و صفحات شما در دسترس موتورهای جستجو باشد که در این خصوص می توانید از کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console) استفاده کنید.
صفحات را بررسی کنید و مطمئن شوید کرالرها (Crawlers نرم افزارهای موتورهای جستجو هستند که رتبه و مطالب سایت ها را دسته بندی و تحلیل می کنند) به صفحات و مطالب سایت شما دسترسی دارند. همچنین از سهولت در دسترسی به سایت شما از پلتفرمهای گوناگون همچون موبایلها، مرورگرهای متفاوت و برای تمامی مخاطبین مطمئن شوید.
3- ابزارهای تجزیه و تحلیل
یکی دیگر از موارد تجزیه و تحلیل وبسایت است. این ابزارها که معروفترین آنها Google Analytics می باشد همواره در زمینه سئو بسیار حائز اهمیت بوده و ابزارهای جدیدتری در سال 2017 ارائه شده است که بهره گیری از آنها به شما کمک بسزایی خواهد کرد.
4- Rich snippets
Rich Snippets (ریچ اسنیپت) از یک سری کدهایی تشکیل شدن که برای توصیف اطلاعات و داده های نشانه‌گذاری شده وب سایت ها استفاده می‌شود. ریچ اسنیپت ها به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا موضوع و محتوای یک وب سایت را راحت‌تر درک کنند. با این وجود، موتورهای جستجو پا را یک قدم فراتر گذاشته و از این اطلاعات برای نمایش بهتر نتایج جستجو استفاده می‌کنند تا کاربران بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را راحت‌تر از موتورهای جستجو دریافت کنند. Rich Snippets از داده‌های نشانه گذاری شده یا همان داده های ساختار یافته (Structured data) ایجاد می‌شود و Rich Snippets خود جزئی از Rich Answers ها هستند.
5- Schema tags
Schema مجموعه ای از اطلاعات کوچک است که با بیانی مشخص و از پیش تعیین شده در سایت قرار میگیرند. این روش از نشانه گذاری کار، تجزیه و تحلیل اطلاعات سایت را برای موتورهای جستجو خیلی ساده تر و موثر تر کرده و موتور های جستجو قادر خواهند بود نتایجی را که مرتبط با سوال جستجو شده کاربر باشد به نمایش بگذارند.
اگر تاکنون وبسایت خود را ساخته اید و در طراحی وب سایت خود این موارد را در نظر نگرفته اید، لازم است قدمی به عقب برداشته و این موارد را نیز در سایت خود اعمال کنید. چنانچه امکان اضافه کردن آنها برای شما مقدور نیست، از یک شرکت خدمات سئو مناسب بهره بگیرید.

دلایل برتری استفاده از وایت لیـبل نسبت به بنا کردن کسب و کار از نقطه اولیه

دلایل برتری استفاده از وایت لیـبل نسبت به بنا کردن کسب و کار از نقطه اولیه

با استفاده از وایت لیبل تولید کننده محصول نیازی به نگرانی در مورد بازاریابی برای فروش محصولاتش ندارد. در اصل وایت لیبل نوعی نمایندگی فروش یک تامین کننده بزرگ محسوب می شود که کاربر (مسافر) در سایتی با آدرس، نام و نشان خود آژانس، خرید را انجام می دهد و منافع فروش خدمات موجود دروایت لیبل بین دو شرکت تقسیم می شود.
مقدمه:
در بیشتر موارد کارفرمایان در زمان راه اندازی کسب و کار جدید به دنبال راه هایی هستند که انجام دادن همه کارها از طریق پتانسیل های موجود در مجموعه صورت گیرد. این روش در گام های اول معمولا به نتیجه مطلوب نمی رسد، به دلایل زیر:
1- زمانی که مجموعه قصد دارد انجام تمامی کارها را از صفر تا صد با نیروی انسانی خود و بدون توجه به تجربیات هم صنفان خود جلو ببرد، به صورت خودکار اشتباهات دیگران را تکرار خواهد کرد.
2- رفتن مسیری که قبلا توسط هم صنفان طی شده است ( همراه با تکرار اشتباهات آن ها ) باعث هدر رفتن پتانسیل کاری نیروی انسانی می شود و تکرار اشتباهات و انجام دوباره کارها باعث کم شدن انگیزه نیروی انسانی می گردد.
3- شرکت برای یافتن راه حل های مناسب برای رسیدن به بیشترین بازده، که البته قبلا در زمینه یک کسب و کار مشخص تجربه شده اند و موجود هستند، منابع مالی زیادی را هدر خواهد داد.
تمامی موارد فوق و ضررهایی که یک مجموعه ممکن است در مسیر شروع کسب و کار متحمل شود با استفاده از راه حل ساده ای به نام وایت لیبل ( White Label ) قابل پیشگیری و یا حل هستند.
توضیحاتی در مورد وایت لیبل:
وایت لیبل به این معنا است که مجموعه ارائه دهنده خدمات، یک محصول را از منبع دیگری با پشتیبانی کامل خریداری می کند، سپس نام تجاری و هویت خود را بر روی آن قرار می دهد و آن را به فروش می رساند. در این حالت خریدار فرض می کند که در حال خرید محصول شرکتی است که آرم آن را روی محصول می بیند. تولید کننده محصول در این روش از تجارت نیز می تواند به این صورت سود ببرد که تمرکز خود را بر روی پیدا کردن روش های تولید محصول با کمترین هزینه بگذارد.
در ضمن با استفاده از وایت لیبل تولید کننده محصول نیازی به نگرانی در مورد بازاریابی برای فروش محصولاتش ندارد. در اصل وایت لیبل نوعی نمایندگی فروش یک تامین کننده بزرگ محسوب می شود که کاربر (مسافر) در سایتی با آدرس، نام و نشان خود آژانس، خرید را انجام می دهد و منافع فروش خدمات موجود دروایت لیبل بین دو شرکت تقسیم می شود.
استفاده از وایت لیبل مختص به صنعت و یا زمینه تجاری خاصی نیست و در هر زمینه ای می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه به برخی از مزایای استفاده از وایت لیبل به جای روش های سنتی یا عرضه مستقیم اشاره شده است.
مزایای استفاده از وایت لیبل:
1- سریع و آسان بودن تجارت با وایت لیبل: استفاده از وایت لیبل در زمان هایی که در شاخه ای خاص از تجارت یا صنعت، خدمات جدیدی ارائه می شوند، برای ارائه دادن این چنین خدماتی بسیار سودمند است.
2- رضایت بیشتر مشتریان: با استفاده از وایت لیبل سرعت روند تولید محصول یا ارائه خدمات ( مثل خدمات رزرواسیون آنلاین ) به شدت افزایش می یابد، زیرا طبیعتا نیازی به طی کردن روند مذکور از نقطه صفر نیست. آنچه که برای مشتریان اهمیت دارد سرعت و کیفیت ارائه خدمات است که با استفاده از وایت لیبل، مشتریان بسیار راحت تر به خدمات مطلوب خود خواهند رسید.
3- مقرون به صرفه بودن وایت لیبل از نظر مالی و زمانی: در برخی موارد صاحبین صنایع یا مشاغل از نظر مالی مشکلی با شروع کردن تولید یا ارائه محصول یا خدمتی خاص از نقطه صفر ندارند. اما فاکتور زمان هم امروزه و با پیشرفت روزافزون تکنولوژی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. باید در نظر داشت که میزان زمانی که یک نفر به طور متوسط برای تولید یا ارائه خدمتی خاص صرف می کند، با استفاده از وایت لیبل می تواند در زمینه های دیگر برای مجموعه صرف شود و باعث شکوفایی بیشتر خدمات و یا محصولات گردد.
وایت لیبل و وب سرویس در آژانس های مسافرتی:
با توسعه نرم افزارهای مختلف و همچنین جریانات صنفی در خرید بلیط هواپیما و خدمات گردشگری، بازار ایران به شدت داغ شده و فعالین آن در حال تکاپو و پیشبرد برنامه های خود هستند. با توجه به این شرایط تامین کنندگان و توسعه دهندگان نرم افزارها نیز نقش خود را به درستی ایفا نموده اند به طوری که با ایجاد بستر مناسب نرم افزاری امکان فروش آنلاین را برای آژانس های مسافرتی فراهم نموده اند.
وایت لیبل یک قالب آماده و ساده ای از یک سایت جستجوگر و رزرواسیون خدمات گردشگری ( مثل رزرواسیون پرواز های داخلی ) می باشد که امکان فروش اینترنتی را به آژانس مسافرتی می دهد. این سرویس انعطاف پذیری و قابلیت های زیادی نداشته و تنها امکان فروش آنلاین را فراهم می نماید.
معمولا سرویس وایت لیبل هزینه لایسنس (License) کمتری نسبت به وب سرویس داشته و با توجه به مزایای ذکر شده گزینه مناسبی برای آژانس های مسافرتی می باشد چرا که با کمترین هزینه مادی، زمانی و انرژی تبدیل به یک آژانس مسافرتی آنلاین، OTA یاOnline Travel Agency می شوند.

10 نکته برای انتخاب شرکت سئو مناسب کسب و کار شما

10 نکته برای انتخاب شرکت سئو مناسب کسب و کار شما

زمان انتخاب یک شرکت سئو تداخل و حجم اطلاعات در این خصوص، باعث سردرگمی در انتخاب شرکت مناسب برای شما می شود. از آنجایی که کسب و کار شما رکن مهم شرکت شما است، شما نمی توانید که این امر حیـــاتی (سئو) را به هر شرکتی بسپارید. همانطور که حتما تا کنون متوجه شده اید در زمینه سئو زمان به ضرر شما در حال حرکت می باشد. به ازای هر روزی که شما با بهینه سازی سایت خود درگیر هستید، در حال از دست دادن درآمد و عقب رفتن نسبت به رقبای خود هستید.
برای رفع برخی از این سردرگمی ها، 10 مورد را که هنگام تحقیق و انتخاب شرکت سئو مورد نظر خود باید مد نظر داشته باشید را ارئه کرده ایم.
1- حجم :
یک شرکت سئو خوب باید بتواند برای سایتها با حجمهای متفاوت، تعرفه های متناسبی ارائه کند. برای سایتهایی از 1 صفحه تا 1000 صفحه.
2- رتبه صفحه (Page Rank) :
شرکت سئو می بایست مسیر و روشهای مورد نظر برای کسب رتبه و موقعیت سایت شما را ارائه کند. این امر نیازمند به استفاده از ابزار آنالیز است که در برخی موارد شامل هزینه اندک نیز می باشد.
3- بهینه سازی کلمات کلیدی :
بهینه سازی کلمات کلیدی یکی از حیــاتی ترین امور سئو سایت شما است. شرکت سئو منتخب شما باید بتواند کلمات کلیدی شما را تحلیل و ارزیابی کند و در صورت لزوم کلمات کلیدی گوناگون دیگری نیز به شما پیشنهاد کند. چه در ابتدای پروژه و چه در طول آن.
4- استراتژی لینکها :
شرکتهای سئو خوب قابلیت تجزیه و تحلیل لینکهای سایت شما را دارند و با استفاده از تجزیه و تحلیل ها، لینکهایی را جهت کسب رتبه و موقعیت بهتر به شما معرفی و یا برای شما تهیه می کند.
5- پشتیبانی :
نیاز به توضیح زیادی در این خصوص وجود ندارد، زیرا پشتیبانی خدمات شما یکی از مهمترین امور آسایش شما از روند پروژه و موفقیت شما است. شرکت سئو می بایست همواره در دسترس بوده و همواره در خصوص برطرف کردن موارد پیش روی شما تلاش کند.
6- زمان :
شرکتهای سئو خوب برای شما برنامه ای ارائه می کنند که طبق آن شما در طول پروژه بتوانید بر امور خود تمرکز کرده و زمان زیادی را برای شما آزاد کند.
7- هزینه و تعرفه :
شرکت سئو باید بتواند براساس بودجه شما برای شما برنامه ریزی کند. سعی کنید همواره حدود قیمت خدمات سئو را مطلع شوید و از انتخاب قیمتهای گران و خیلی ارزان بپرهیزید.
8- ارتباط :
شرکت سئو باید تمامی اطلاعات ارتباطی شما را داشته باشد و همچنین شما نیز اطلاعات تماس شرکت را داشته باشید تا همواره از روند پروژه مطلع شوید.
9- گزارشات :
شرکت سئو خوب شما را همواره با ارائه گزارشات در خصوص گذشته، حال و آینده ی کسب و کارتان مطلع می کند. با این گزارشات شما دید بهتری از موقعیت خود و رقبای خود خواهید داشت.
10- اطلاعات فنی :
شرکتی که امور سئو شما را به دست می گیرد باید با کسب و کار شما آشنا باشد. در غیر این صورت نمی توان روی برنامه ریزی ای حساب کرد که تحلیل صحیحی از آن کسب و کار نداشته باشد.
اگر سایت شما نیاز به بهینه سازی سئو دارد، خودتان می توانید این کار را انجام دهید ولی انجام صحیح آنها نیازمند کسب تجربه و مطالعه گسترده در زمینه سئو خواهد بود. سایت ها و منابع گوناگونی در اینترنت برای آموزش سئو سایت وجود دارد که بسیاری از آنها اعتبار و ارزش چندانی ندارند و یا دیگر منسوخ شده اند. معمولا هزینه ای که به یک شرکت سئو معتبر می پردازید در قبال این زمان و ریسک اشتباه احتمالی شما، خواهد بود و با نگاهی دقیق تر متوجه خواهید شد که این هزینه کاملا به صرفه است. سئو سایت کاری زمانبر و پرزحمت است که نیازمند صبر و حوصله زیادی می باشد. انجام تغییرات کوچک و بزرگ در سایت شما توسط شرکت سئو نیازمند زمان حداقل دو هفته تا یک ماه جهت تاثیر بر میزان ورودی گوگل و جایگاه شما در نتایج جستجو می باشد. با توجه به جزئیات زیاد در علم سئو و پیچیدگی آن در عین سادگی، نمیتواند کاری ارزان باشد. همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، قبول سئو سایت شما در مقابل پرداخت هزینه کم توسط یک شرکت سئو اولین جرقه برای عدم اعتماد شما و بررسی بیشتر خواهد بود.