طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

10 نکته سئو برای تولید کنندگان محتوای وب سایت ها

10 نکته سئو برای تولید کنندگان محتوای وب سایت ها

محتوا و سئو هر دو قطعاتی از پازل هستند که باعث تکمیل آن می شوند. برخی باور دارند که می توان بدون سئو و تنها با تولید محتوای مناسب نیز عملکرد خوبی داشت، اما این مساله غیر ممکن است و تنها با در نظر داشتن هر دوی آنها، کسب رتبه خوب در موتورهای جستجو ممکن می باشد.
پس از طراحی وب سایت، طبق آخرین استانداردهای گوگل ، تولید محتوای جذاب ، مرتبط و کاربرپسند امری ضروری برای ارتقا رتبه سایت در گوگل است ؛ طبق آخرین الگوریتم های گوگل بدون تولید محتوا هرگز نمی توانید در کلمات رقابتی رتبه ی مناسب را کسب کنید. بدون رعایت موارد سئو مطالب و محتوای سایت شما در صفحه 50 موتورهای جستجوگر خواهد بود و همه ما خوب می دانیم که ترافیک بازدید از این صفحات ناچیز خواهد بود. به صورت مشخص سئو و رتبه سایت شما به محبوبیت محتوا و مقالات سایت شما رابطه مستقیم دارد. در ادامه با 10 نکته آشنا می شوید که هم در زمینه سئو و هم محتوای مناسب به شما کمک می کند.
1- برای مخاطبانتان بنویسید:
اول بودن این نکته نشان از اهمیت آن است. مطالب و محتوایی تولید کنید که صرفا برای مخاطبانتان باشد و سوالاتشان را پاسخ دهد. همه پست ها مطالب سایت شما نباید در مورد خدمات و محصولات شما باشد، کافی است همه مطالب از کسب و کار مشابه بیزنس شما باشد. تولید مطالب مفید و جذاب باعث پیشرفت شرکت شما در این رقابت خواهد بود.
2- زیر سقف نگه داشتن همه مطالب:
از ترافیک و امتیاز بازدید از مطالبتان با بارگزاری مطالب اصلی در یک دامنه بهره مند شوید. برای مثال اگر شما بلاگی دارید که محتوایی در آن تولید و ارائه می کنید، مطالب و محتوای آن را قبل از بارگزاری در بلاگ، در سایت اصلی خود قرار دهید. این امر باعث پیشرفت سریعتر وبسایت شما خواهد شد.
3- تولید تیترهای قوی و تاثیر گزار:
در تیتر ها و عنوانها شما فضای کمی دارید تا متنی قوی قرار دهید. تیترهایی بسازید که ساده، جذاب و شامل کلمات کلیدی باشند. و در نظر بگیرید که تیترها و عنوانهای مقاله شما هستند که در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می شوند.
4- از کلمات کلیدی هر چه بیشتر استفاده کنید:
از جملاتی استفاده کنید که مرتبط و شامل کلمات کلیدی هر چه بیشتر باشد تا به بازدید کنندگان و موتورهای جستجو نشان دهید که مقاله شامل چه موضوعاتی است. البته حتما در نظر داشته باشید استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی نه تنها جملات را غیر قابل فهم می کند، بلکه ممکن است باعث پنالتی شدن مقالات و سایت شما در موتورهای جستجو شود.
5- ساختار مناسب محتوا:
ممکن است علیرغم داشتن مطالب جذاب در مقاله تان، با در نظر نگرفتن ساختاری مناسب باعث سردرگمی مخاطبانتان شوید. کوتاه تر کردن پاراگرافها و استفاده از تیترها و عناوین بیشتر باعث جذابتر و روانتر شدن مقاله شما می شود. همچنین استفاده از تگهای H1 و H2 در عناوین تاثیر به سزایی در سئو سایت شما دارد.
6- استفاده از تصاویر:
تصاویر بیشتر ،در جذابیت و فهم بهتر مطالب شما موثر هستند. مخاطبان همیشه مطالب تصویری را در مقایسه با متون ترجیح می دهند.
7- درج مطالب در شبکه های اجتماعی:
شبکه های اجتماعی قدرت بسیاری در خصوص سئو و رتبه مقالات و سایت شما دارد. درج بخشی از مطالب سایت در شبکه های اجتماعی به همراه لینک به مطلب اصلی و همچنین ایجاد کلیدهای اشتراک گزاری در خصوص رشد سئو سایت و مقالات شما بسیار مهم است.
8- استفاده نکردن از محتوای کپی:
داشتن محتوای یکسان در یک وب سایت و یا کپی کردن از سایت های دیگر حتی اگر به قدری کمی تفاوت بین آنها ایجاد شده باشد تاثیر منفی بر سئو سایت دارد و ممکن است تاثیرات منفی جبران ناپذیری در رتبه های سایت شما بگذارد .
9- ساخت لینک:
لینک (اتصال) کلمات کلیدی به مقالات و صفحات دیگر سایت شما و یا حتی سایتهای دیگر، مدتهاست از موارد با اهمیت سئو به حساب می آید و می بایست از آن بهره برد.
10- بررسی و تحلیل عملکرد:
با استفاده از ابزارهای تحلیل سایت مانند Google Analytics می توانید نقاط ضعف و قوت خود راشناسایی کنید و مقالات و محتوای مناسب تری تولید کنید. این ابزارها با نتایجی همچون میزان بازدیدها از نقاط مختلف صفحه، زمان سپری شده بازدید کننده از سایت شما و ... می توانند بسیار مفید واقع شوند.
محتوا و سئو هر دو قطعاتی از پازل هستند که باعث تکمیل آن می شوند. برخی باور دارند که می توان بدون سئو و تنها با تولید محتوای مناسب نیز عملکرد خوبی داشت، اما این مساله غیر ممکن است و تنها با در نظر داشتن هر دوی آنها، کسب رتبه خوب در موتورهای جستجو ممکن می باشد.

تقسیم بندی اپـلیکیشن های موبایل بر اساس انواع ساختار و عملکرد آن ها

تقسیم بندی اپـلیکیشن های موبایل بر اساس انواع ساختار و عملکرد آن ها

با توجه به آمار جهانی که نشان دهنده استفاده بیشتر از گوشی های همراه هوشمند نسبت به دسکتاپ ها و لپ تاپ ها می باشد، جهت پیشرفت در هر زمینه و تجارتی، طراحی سایت ریسپانسیو و هماهنگ با اپلیکیشن موبایل آن سایت از جمله مهم ترین عوامل پیشرفت آن کسب و کار است. برای مثال در زمینه گردشگری آمار ها نشان دهنده افزایش کم سابقه میزان مسافرت ها و همزمان افزایش استفاده کاربران از اپلیکیشن های گردشگری است. در نتیجه هر آژانس مسافرتی که قصد موفق شدن در زمینه کاری خود و سبقت گرفتن از رقیبان را دارد...
مقدمه:
روش های گوناگونی برای طراحی اپلیکیشن موبایل موجود است، اما تنوع روش ها و تکنولوژی های مورد استفاده و پلتفرم های موردنیاز و مدت زمان موردنیاز جهت ساخت اپلیکیشن، سوالاتی را پیش روی توسعه دهندگان قرار می دهند. با معرفی گوشی آیفون در سال ۲۰۰۷، دنیای موبایل میزبان انقلاب بزرگی شد. از آن زمان تاکنون میلیون ها اپلیکیشن با استفاده از پلتفرم ها و فریم ورک های بیشمار پدید آمده اند.
انواع اپلیکیشن های موبایل:
اپلیکیشن های موبایل را می توان در سه دسته عمده قرار داد:
1- وب اپلیکیشن ها : نسخه ریسپانسیو یک وبسایت است که طراحی اپلیکیشن آن برای گوشی های هوشمند صورت گرفته است.
2- اپلیکیشن های نیتیو ( Native ) : کارآیی، جذاب ترین مزیت اپلیکیشن های نیتیو می باشد. اپلیکیشن های نیتیو بسیار جذاب هستند و برای بازی ها قادر به بهره گیری از منابع گوشی و سیستم عامل می باشند. برای مثال پلتفرم آی او اس را در نظر بگیرید، چنانچه مایل به ساخت یک اپلیکیشن نیتیو برای آی او اس باشید، لازم است تا یک زبان برنامه نویسی جدید به نام Objective-C یا سوئیفت را فرا بگیرید.
3- اپلیکیشن های هیبرید ( Hybrid ) : اپلیکیشن های هیبرید همواره محبوب بوده و هستند، این اپلیکیشن ها در حقیقت ارائه دهنده ترکیبی از طراحی اپلیکیشن های وب و نیتیو می باشند. تکنولوژی های استفاده شده جهت طراحی اپلیکیشن موبایل های هیبرید مشابه تکنولوژی های استفاده شده در وب اپلیکیشن ها یعنی اچ تی ام ال، سی اس اس و جاوا اسکریپت است.
دسته بندی اپلیکیشن های موبایل بر اساس عملکرد:
مشخص شدن نوع اپلیکیشن موبایل به کاربران کمک می کند تا بتوانند به اپلیکیشن موبایل مورد نظر خود، بهتر و سریعتر دسترسی داشته باشند و قبل از دانلود و یا سفارش طراحی اپلیکیشن موبایل اختصاصی خود بدانند که کارکرد این اپلیکیشن موبایل در چه حوزه ای می باشد:
1- اپلیکیشن موبایل بازی ها: مختص بازی کردن می باشند از هر نوع و زیر شاخه های مختلف هستند. برخی از زیر شاخه های بازی های موبایلی عبارتند از: ماجرایی ( Adventure )، معما ( Puzzle )، اجتماعی ( Social)، ورزشی ( Sports)، استراتژی ( Strategy) و ...
2- اپلیکیشن موبایل تجاری: آنچه که مربوط به کسب و کار شرکت ها، اعم از حسابداری، نیروی انسانی، رشد بخش های مختلف و ... می باشد. این اپلیکیشن ها امور مربوط به کسب و کار و تجارت را تسهیل می کند. برخی از زیر شاخه ها عبارتند از: مدیریت اسناد ( Document Management )، دسکتاپ از راه دور (Remote Desktop )، کاریابی ( Job Search Resource )، مدیریت منابع سازمان (Enterprise Resource Management ) و ...
3- اپلیکیشن موبایل آموزشی: در این نوع از اپلیکیشن موبایل، کاربر موضوعات مختلف را فرا می گیرد. این اپ ها می توانند به صورت خیلی ساده و معمولی، نوشته هایی را به شما ارائه دهند و یا اینکه با استفاده از حالت های پیچیده تر، به صورت محاوره ای عمل کنند. برخی از زیر شاخه ها: لغت ( Vocabulary)، یادگیری زبان ( Language Learning)، جغرافیا ( Geography )، ستاره شناسی ( Astronomy) و ...
4- اپلیکیشن موبایل سرگرمی: این دسته از اپ ها برای کاربر، به عنوان گذراندن وقت و ایجاد سرگرمی عمل می کنند. برای مثال پخش کننده های موزیک از این دسته هستند. برای این دسته بندی به سختی می توان تعریف دقیقی ارائه داد. اما نکته مهم این است که جزو یکی از دسته های پرکاربرد هستند. برخی از زیر شاخه ها: تلویزیون، فیلم، تغییر دهنده های صدا (Voice Manipulation )، تولید آثار هنری (Art Creation) و ...
5- اپلیکیشن موبایل کاربردی: در موبایل شما حتما ابزار هایی مانند ویروس یاب، چک کننده وضعیت شارژ باطری و ... وجود دارد. اپلیکیشن هایی که مانند یک ابزار برای کارهای گوشی عمل می کنند، جزو این دسته قرار می گیرند. برخی از زیر شاخه ها: ماشین حساب، چراغ قوه ( Flashlights)، قفل صفحه نمایش برای اپ های مختلف و مجزا (Screen Locks )، اسکنر بارکد ( Bar Code Scanners )، کنترل از راه دور ( Remote Controls ) و ...
6- اپلیکیشن موبایل گردشگری: معرفی مکان های زیبا، مکان های اقامتی، نمایش زمانبندی حرکت وسایل نقلیه، از مواردی است که در این اپلیکیشن ها مورد بررسی قرار می گیرد. برخی از زیر شاخه ها: ردیابی پروازها ( Flight Tracking )، راهنمای شهر ( City Guides )، رزرواسیون هتل، ماشین و ... ( Hotel, Car Rental & …)، برنامه ریزی تعطیلات ( Vacation Planning )، حمل و نقل عمومی ( Public Transportation ) و ...
7- اپلیکیشن موبایل کتاب: برخی از اپلیکیشن های موبایل به صورت دیجیتال کتاب هایی که به صورت رسمی به چاپ و نشر رسیده اند را به شما ارائه می دهند. برخی از زیر شاخه ها: رمان ( Novel )، متون مذهبی، طنز و …
8- اپلیکیشن موبایل سلامت و تناسب اندام: یک نمونه از این اپلیکیشن ها، اپلیکیشن Pedometer میزان پیاده روی شما را ثبت می کند. برخی از زیر شاخه ها: یوگا ( Yoga ) کاهش وزن ( Weight Loss)، ترک سیگار و ...
جمع بندی:
با توجه به آمار جهانی که نشان دهنده استفاده بیشتر از گوشی های همراه هوشمند نسبت به دسکتاپ ها و لپ تاپ ها می باشد، جهت پیشرفت در هر زمینه و تجارتی، طراحی سایت ریسپانسیو و هماهنگ با اپلیکیشن موبایل آن سایت از جمله مهم ترین عوامل پیشرفت آن کسب و کار است. برای مثال در زمینه گردشگری آمار ها نشان دهنده افزایش کم سابقه میزان مسافرت ها و همزمان افزایش استفاده کاربران از اپلیکیشن های گردشگری است. در نتیجه هر آژانس مسافرتی که قصد موفق شدن در زمینه کاری خود و سبقت گرفتن از رقیبان را دارد، در ابتدا نیاز به یک سایت گردشگری ریسپانسیو دارد. مهم تر از آن سفارش گذاری طراحی اپلیکیشن گردشگری است که با سایت گردشگری آژانش هماهنگ باشد.

هفت مورد اساسی برای طراحی موفق سایت های گوناگون


در طراحی سایت مانند هر کار دیگری، داشتن شالوده ای قوی برای ادامه کار ضروری است. سایت هایی که از طراحی مناسب و حرفه ای بهره می برند به مراتب در بحث سئو موفق تر هستند و شانس صعود این گونه سایت ها به صفحات نخست موتورهای جستجو با اعمال فرایند بهینه سازی سئو بیشتر است.
مقدمه:
داشتن یک وبسایت قوی جز اصلی ترین موارد برای موفقیت در دنیای تجارت الکترونیک است. همچنین برای رقابت در بازارهای مختلف داشتن وبسایتی به روز جز اصلی ترین عوامل موفقیت می باشد. باید این نکته را در نظر داشت که طراحی سایت از طراحی به معنای کلمه فراتر است. در واقع امروزه طراحی جزیی از بازاریابی آنلاین حساب می شود. طراحی سایت موفق بخش وسیعی از عملکرد مثبت یک مجموعه و یا کیفیت محصولات یک واحد تولیدی را به نمایش می گذارد. در زیر به 7 مورد اساسی برای طراحی موفق سایت های گوناگون اشاره می شود.
1- سادگی طراحی:
باید در نظر داشت که سایت هایی که دارای ساختاری پیچیده یا شلوغ ( دارای منوهای زیاد و با آیتم های متعدد ) هستند، در اکثر موارد باعث گمراهی مخاطب می شوند. کاهش بازدید مخاطبین باعث کاهش رتبه بندی سایت می شود. در صورتی که طراحی سایت ساده و به دور از پیچیدگی باشد ، به مرور زمان اثر خود را با جذب مخاطب بیشتر، افزایش رنک و بهینه سازی سئو سایت نشان خواهد داد.
2- استفاده از خلاقیت:
فضای سفید ( فضای خالی موجود در میان عکس ها و نوشته ها ) همواره توسط طراحان خلاق مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده مناسب و با خلاقیت از این فضاها ( که برخی آنها را به اشتباه فضای منفی در طراحی سایت ها حساب می کنند ) در کنار عناصر گرافیکی به جذابیت سایت می انجامد. به طوری که مخاطب با اولین بازدید از سایت به نوعی شیفته سادگی و خلاقیت بالا در طراحی آن می شود. باید دقت داشته باشیم که مخاطبین سایت ها که به دنبال محصولی خاص و یا خدمت به خصوصی هستند، اغلب و در نگاه اول کیفیت محصولات و یا خدمات را بر اساس ظاهر سایت قضاوت می کنند.
3- طراحی منحصر به زمینه فعالیت و مخاطبین:
در زمان طراحی سایت قبل از هر چیز باید طراحی و تکنیک های آن را بر اساس خدمات ارائه شده توسط صاحب وبسایت هماهنگ کرد. بیشترین میزان شناخت از مخاطب را باید مجموعه ارائه دهنده خدمات ( صاحب وبسایت ) داشته باشد و با در میان گذاشتن این اطلاعات با طراحان سایت در بهینه سازی محتوای سایت خود کمک شایانی کند.
4- شبکه های اجتماعی لینک شده در سایت و تبلیغات آن ها:
با توجه به استفاده وسیع کاربران از شبکه های اجتماعی، باید دقت داشت که تبلیغات در شبکه های اجتماعی را به صورت صادقانه و غیر رباتیک انجام داد. منظور از غیر رباتیک بودن تبلیغات، نزدیک بودن شعارهای تبلیغاتی به زبان محاوره ای و در عین حال تشویق کننده بودن آن هاست. برای مثال برای تبلیغ کردن استفاده از پنل خورشیدی ( که انرژی موجود در نور خورشید را به الکتریسیته تبدیل می کند ) شعار "سقف خانه خود را به کار بگیرید!" به مراتب از شعار "برای خانه خود پنل خورشیدی پیدا کنید!" موثر است، به این دلیل که به زبان محاورهای انسان ها نزدیک تر می باشد.
5- طراحی و عملکرد روان وبسایت :
در طراحی سایت در صورت به کار بردن وب سرویس ها باید به شکلی انجام شود که کاربر به راحتی کامل با سایت ارتباط برقرار کند. تجربه استفاده کاربر از سایت UX در صورتی که طراحی سایت اصطلاحا User-friendly باشد، جز عوامل مهم بهینه سازی سئو سایت است.
6- استفاده از عبارات ساده، رایج و قابل فهم در محتوا:
استفاده از کلمات و عبارات ساده و قابل فهم برای مخاطب برای افزایش بازدید از سایت ضروری است. این مطلب برای وبسات هایی که فعالیت های تخصصی ( مثل زمینه پزشکی ) و یا صنعتی دارند بسیار مهم است. برای مثال در زمینه صنایع استفاده از لغات و جملات تخصصی و یا توضیح و تفسیر فرآیند تولید محصولات معمولا کمکی به افزایش تعداد مخاطبین وبسایت نمیکند. در مواردی حتی ممکن است با پیچیده کردن محتوای سایت از تعداد مخاطبین هم کم شود. بحث تولید محتوای مناسب از اصول اولیه بهینه سازی سایت و افزایش رنک و جذب مخاطبین ارگانیک می باشد.
7- قرارگیری اولویت در سایت:
باید در نظر داشت که اولویت های صاحب سایت ( از جمله خدمات برتر و یا محصولات ممتاز ) در صفحه نخست ( اصلی ) سایت قرار گیرند. نحوه قرارگیری این اولویت ها نیز در سایت باید به گونه ای باشد، که با یک نگاه کوتاه توسط مخاطب شناسایی شوند. همچنین قرار گرفتن اطلاعات تماس مجموعه ( از جمله تلفن، ایمیل و آدرس ) باید به گونه ای طراحی شوند که مخاطب برای یافتن آنها، مجبور نباشد زمان زیادی را صرف کند. عدم توانایی مخاطب برای پیدا کردن اطلاعات تماس یک مجموعه گاهی اوقات باعث خارج شدن سریع مخاطین جدید از وبسایت می گردد که این امر Bounce Rate سایت را بالا برده و از رتبه بندی سایت برای نمایش در صفحات اولیه موتورهای جستجو می کاهد.
جمع بندی:
در طراحی سایت مانند هر کار دیگری، داشتن شالوده ای قوی برای ادامه کار ضروری است. سایت هایی که از طراحی مناسب و حرفه ای بهره می برند به مراتب در بحث سئو موفق تر هستند و شانس صعود این گونه سایت ها به صفحات نخست موتورهای جستجو با اعمال فرآیند بهینه سازی سئو بیشتر است.

معایب استفاده از سایت ساز های رایگان و آماده مانند Wordpress و دلایل اصلی آن


بدون شک Wordpress ابزاری تاثیر گذار در طراحی سایت میلیون ها کسب و کار کوچک در سراسر جهان است. این سایت ساز آماده با داشتن صد ها پلاگین یا ابزار افزودنی به طراحان وب آماتور و یا شرکت های بدون دانش فنی، کمک می کند تا در زمان اندکی و به صورت محدود، وب سایت اینترنتی خود را راه اندازی نمایند. با وجود داشتن چندین مزیت، نمی توان از عیب های Wordpress و بطور کلی سایت ساز های آماده چشم پوشی کرد. این عیب ها در کشور ایران به دلیل محدودیت استفاده از برخی از پلاگین ها، بیشتر نیز به چشم می خورد.
در ذیل به برخی از معایب اصلی استفاده از Wordpress می پردازیم که لازم است تمام صاحبان کسب و کار هایی که طراحی وب سایت آنها با Wordpress انجام شده است آگاه شوند . این نکات برگرفته از مقاله خانم Maggie Sawyer است که خود یکی از مشهورترین طراحان وب در جهان است و تجربه پیاده سازی صد ها سایت در قالب های Wordpress را دارد و حتی در گذشته خدمات PSD to Wordpress را ارائه می کردند.
1- بستر سایت سازی نا امن :
به دلیل وجود صد ها هزار وبسایت آماده بر بستر Wordpress، هکر ها و اسپمر ها دائما در حال جستجو و حمله به این گونه وبسایت ها می باشند. Wordpress در این زمینه بطور معمول به روز رسانی هایی را ارائه می دهد اما خود این به روز رسانی ها گاهی اوقات ساختار های اصلی سایت را به هم می زند که اصلاح آن زمان بر و برخی اوقات هزینه بر هستند.
2 – نبود فایل های راهنمایی جامع :
اگر طراح وب بر بستر Wordpress هستید و یا با این سایت ساز آماده سر و کار دارید، اعلامیه های فراوانی حتما مشاهده کرده اید که درخواست شده است تا در صورت تمایل یک فایل راهنما را نگارش کنید و به Wordpress کمک کنید تا متون راهنمای آنها کامل شود. این نقص زمانی مشکل ساز می شود که به روز رسانی های جدید ارائه شده و طراحان وب برای منطبق کردن سایت خود مجبور به انجام کلی خطا و آزمایش هستند تا به روز رسانی را پیاده سازی نمایند. ضرر این فرایند در بهینه سازی سئو سایت بطور واضح به چشم می خورد.
3- استفاده از کد های پیچیده در طراحی سایت :
قالب های آماده Wordpress فراوان اند اما برای شخصی سازی این قالب ها، بهینه سازی سئو آنها و ایجاد بخش های کاربردی در آنها لازم است کد نویسی های حرفه ای انجام شود که اکثر شرکت های طراحی وب، این تغییرات را اعمال نمی کنند و کسب و کار ها از قالب های بهینه سازی نشده استفاده می کنند که در آینده و به خصوص در زمانی که وب سرویس های گوناگون در آنها پیاده سازی می شود، مشکلات جدی را بوجود می آورد.
4- عدم پشتیبانی :
Wordpress دارای واحد پشتیبانی جامع نمی باشد و در صورت برخورد به مسائل، خطا ها و بویژه بروز رسانی های جدید، گرفتن کمک و یا پشتیبانی لازم کار دشوار و یا امکان ناپذیری است. اغلب کسب و کار ها مجبور اند به روز رسانی خود را توقف نمایند تا درصد قابل توجهی از برنامه نویسان معتبر بین المللی خطا ها و فرایند های صحیح آنرا استخراج نمایند و از طریق فایل های راهنمایی گاهی پیچیده آنها را اطلاع رسانی نمایند.
5 – عدم استفاده از نامگذاری های صحیح صفحات :
یکی از معیار های اصلی رتبه بندی سایت در موتور های جستجو و افزایش رنک، نامگذاری کامل، مرتبط و صحیح صفحات یک وبسایت است. اغلب طراحان وب و شرکت های سایت ساز که با قالب های آماده و Wordpress کار می کنند، این بخش را نادیده می گیرند و یا با تنظیم کردن آن آشنا نیستند که باعث عدم رشد جایگاه سایت در موتور های جستجو و بویژه گوگل می شود. اگر صاحبان کسب و کار هایی که وبسایتشان با Wordpress طراحی شده است ،مشاهده نمایند، در آدرس صفحات سایت خود به جای نام صفحات مرتبط و منحصر، آدرس هایی چود Page1، Page2، Content1، Content2 یا صرفا اعداد تصادفی را پس از نام اصلی سایت خود خواهند دید.
6 – افزایش حجم داده ها :
در بسیاری اوقات مشاهده می شود که در صورت افزایش حجم اطلاعات در سایت و یا ثبت نام زیاد اعضا، سایت های آماده قطع می شوند و یا سرعت آنها به شدت افت می کنند و پیام هایی مانند Site is unavailable یا Site is Unreachable دیده می شود. این مسائل در بسیاری از اوقات مرتبط به هاست سایت نمی باشند و صرفا به دلیل عدم مدیریت حجم زیاد داده در Wordpress رخ می دهد. اینجا هم با قطع شدن وبسایت، هر چند موقت، ضرر های زیادی به رتبه بندی آن در موتور های جستجو زده می شود.
7 – فرایند های پیچیده و خطا های زیاد در یکپارچه سازی سایت ها :
در بسیاری اوقات نیاز است تا چند سایت با یکدیگر یکپارچه شوند و یا اطلاعات آنها با هم مشترک و همزمان به روز رسانی شود. این فرایند در Wordpress با خطا و پیچیدگی های فراوانی همراه است.
8 – استفاده از پایگاه های داده پر خطر MYSQL و MYSQLi :
سایت ساز آماده Wordpress تنها از پایگاه های داده MYSQL و MYSQLi پشتیبانی می کنند که این ابزار های نگهداری اطلاعات بسیار نا امن می باشند و هکر ها به راحتی به آنها نفوذ می کنند. البته استفاده از MYSQLi بهتر است که آن نیز متاسفانه حفره های فراوانی دارند و به همین دلیل کسب و کار های متوسط و بزرگ از آن پرهیز می کنند. اغلب شرکت های طراح وب ایرانی متاسفانه از نسخه های به روز رسانی نشده Wordpress استفاده می کنند که حتی MYSQLi را نیز پشتیبانی نمی کند و به همین دلیل اغلب این سایت ها در معرض خطر و نفوذ دائمی هستند.
9 – مشکلات و نقص های فراوان زبان برنامه نویسی PHP :
اغلب طراحان وب معتبر جهانی در حال قطع کار با سایت ساز آماده Wordpress می باشند و دلیل آن نوشته شدن این سایت ساز با زبان برنامه نویسی PHP است. این زبان برنامه نویسی به دلیل محدودیت های فنی و پدید آمدن پلتفورم های برنامه نویسی بسیار پیشرفته تری مانند .NET و MVC، برنامه نویسان و شرکت های حرفه ای آنرا کنار گذاشته اند.
10 – به روز رسانی های مکرر :
همانطور که در برخی از گزینه های فوق اشاره شد، Wordpress برای ایمن و کاربردی نگاه داشتن خود، بطور مکرر و بدون در نظر گرفتن ساختار های پیشین، در حال ارائه به روز رسانی هایی است. این به روز رسانی ها متاسفانه در بسیاری از اوقات ساختار های اصلی سایت را نابود می کنند اما در عین حال برای پایدار ماندن امن، لازم هستند. متاسفانه بسیاری از شرکت های طراحی سایت ایرانی به همین دلیل به روز رسانی خودکار را بر خلاف توصیه Wordpress قطع می کنند که در آینده می توانند مشکلات جدی را برای سایت بوجود بیاورد.
11 – کد های اضافی و سنگین ( Bloated Code ) :
کد های اضافی و سنگین مشکلی جدی است که توسط موتور های کنترل سئو مشاهده و اخطار برای آنها صادر می شود. اغلب سایت های آماده Wordpress دارای کد های سنگین هستند که توسط روبات های گوگل بررسی می شوند و باعث کاهش شدید رنک سایت در صفحات نتایج جستجو می شوند. ابزار هایی به منظور کاهش این کد های اضافی وجود دارند اما به دلیل پر خطر بودن خود آنها، اغلب شرکت های طراحی وب که با Wordpress سر و کار دارند، استفاده از آنها توصیه نمی کنند. صاحبان کسب و کار ها کافی است با گرفتن View Source سایت های Wordpress و مقایسه آنها با سایت های طراحی شده اختصاصی و با پورتال های تخصصی، از فرق شدید آنها در حجم کد متوجه شوند.
12 – نا سازگار با اپلیکیشن های وب و اتصال های پرخطا با وب سرویس های کاربردی :
یکی از بزرگترین معایب Wordpress، عدم پشتیبانی از ابزار های پیشرفته برنامه نویسی روز مانند Angular.js و سایر ابزار ها می باشد. عدم پشتیبانی از آنها باعث می شود تا سایت های که بر پایه Wordpress هستند نتوانند خیلی کاربردی باشند و به خصوص با خطا و مشکلات فراوانی به نرم های وب و وب سرویس های ارائه خدمات آنلاین، متصل شوند. به همین دلیل کسب و کار های بزرگ و جدی که در طراحی وبسایت خود از نرم افزار های وب یا وب سرویس ها استفاده می نمایند، از Wordpress دوری می کنند.
13- قالب ها و تم های رایگان یا ارزان قیمت :
اغلب شرکت های طراحی وب سایت که بستر خود را سایت ساز های آماده مانند Wordpress قرار داده اند، از قالب های رایگان و یا ارزان قیمت برای مشتریان خود استفاده می کنند. در نگاه اول این شاید ایده خوبی باشد و برای کسب و کار ها هم ارزانتر تمام شود اما مانند همیشه، هیچ ارزانی بی حکمت نیست. اغلب این قالب های رایگان کد و لینک های پنهان و اضافی دارند که باعث می شوند سایت کسب و کار شما به اصطلاح " در پشتی " به سایت های دیگر باشد که این توسط روبات های گوگل در دراز مدت شناسایی می شوند و احتمال قطع رتبه دهی سایت توسط گوگل به شدت افزایش می یابد.
14 – مشکلات بهینه سازی سئو :
همان طور که جا افتاده است، Wordpress یک سایت ساز رایگان و منطبق بر اصول سئو است. اما واقعیت این است که تمام سایت ساز های رایگان این اصول را به ظاهر رعایت می کنند. نکته این است که سایت ساز های رایگان در کوتاه مدت این اصول را مدیریت و رعایت می کنند و با اضافه شدن محتوا و صفحات در سایت، مشکلات سئو کم کم آغاز می شود که در نامگذاری صفحات، تگ های محتوا، ایجاد محتوا های تکراری و تولید نقشه های سایت پیچیده به راحتی قابل مشاهده است. این مسائل در دراز مدت توسط روبات های موتور های جستجو شناسایی می شوند و رتبه سایت را کاهش می دهند.
در نهایت لازم است گفته شود که Wordpress ابزار رایگان و مفیدی است که صد ها هزار سایت در بستر آن پیاده سازی شده اند. اما Wordpress و ابزار مشابه آن برای کسب و کار های کوچک کمی مفید است که نمی خواهند کار خود را گسترش دهند، از اپلیکیشن های وب استفاده کنند و یا رتبه دهی گوگل برای آنها الویت نباشد. در مقاله فوق به برخی نکات اشاره شد تا صاحبان کسب و کار ها در هنگام انتخاب طراح وب سایت خود، با دانش کامل تصمیم گیری نمایند و تا حد امکان از ابزار های رایگان و سایت ساز های آماده پرهیز کنند.

10 نکته کلیدی برای رشد کسب و کار اینترنتی جدید شما


آمارها نشان از رشد روزافزون کسب و کارهای اینترنتی نوپا دارد و این بدان معنی است که اکنون بهترین زمان برای شروع یک کسب کار اینترنتی است، که می تواند از طریق طراحی وب سایت، طراحی اپلیکیشن و ... باشد. اگر در حال شروع یک بیزنس اینترنتی هستید، مطمئن شوید که عناصر زیر را در کسب و کار خود رعایت می کنید.
مقدمه:
در کسب و کار اینترنتی ، زنجیره ای از مراحل وجود دارد که شما می توانید برای تضمین موفقیتتان هنگام راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی از آنها الگوبرداری کنید. این موارد حاصل تجربه افرادی است که در زمینه کسب و کار اینترنتی فعالیت و تجربه داشته اند و طعم شکستها و پیروزی های این راه را چشیده اند.. در کسب و کار اینترنتی یک سری عناصر وجود دارد که همیشه پابرجا است و اگر این اصول را رعایت کنید موفق خواهید شد.
1- هدف ،قرار دادن دقیق مخاطبان :
فروش و بیزنس اینترنتی با دو عامل در دسترس بودن و تکرار ،رابطه مستقیم دارد. در واقع کسب و کار شما باید به صورت مداوم در دسترس مخاطبان اصلی شما باشد تا این مخاطبان به مشتریان شما تبدیل شوند.
2- ساخت محتوای با کیفیت و به موقع :
منظور از محتوای با کیفیت، مقالاتی است که باعث جذب مجدد مخاطبین برای بازگشت به وب سایت یا اپلیکیشن موبایل شما است. همچنین این مقالات توسط موتورهای جستجو قضاوت می شوند ( از طریق بازدیدها و آمارها). پیوستگی و سرعت در ارائه مقالات جدید باعث رشد سئو سایت شما و در نتیجه رشد روز افزون مخاطبان خواهد شد.
3- دسترسی حرفه ای و سریع به خواسته های مخاطب :
با استفاده از تجربه و دانش شرکتهای طراحی وبسایت و موبایل اپلیکیشن شما می توانید دسترسی مخاطبانتان را به مطالب و محصولات مورد نیازشان کمتر کنید ( با کمتر کردن تعداد کلیکها و جذاب تر کردن صفحات وب سایت و موبایل اپلیکیشن از طریق ابزارهای تحلیل سئو) که این امر باعث جذابیت بیشتر کسب و کار شما برای مخاطبان و مشتریان می شود.
4- سرمایه گزاری در خصوص قابلیتهای موبایل :
استفاده از موبایل ها به قدری رشد کرده است که آمار بازدید سایت شما توسط موبایل ها و تبلت ها بیش از کامپیوترها و لب تاپها خواهد بود. این امر اهمیت سرمایه گذاری و تمرکز شما را در خصوص قابلیتهای موبایل نشان می دهد. از راهکارهای این زمینه می توان به ساخت موبایل اپلیکیشن، طراحی سایت موبایل، طراحی وب سایت ریسپانسیو و ... اشاره نمود.
5- ارائه راهکارهای فروش :
معرفی و هدایت مخاطبان برای رسیدن به مرحله خرید بسیار مهم است. ارائه محصولات با اطلاعات کافی برای مقایسه، دسته بندی مناسب برای خدمات و محصولات و حتی معرفی آدرس کسب و کارتان در موقعیت مناسب از جمله راهکارهای فروش می باشند. ایجاد مسابقات آنلاین، ارائه تخفیفها و ... از موارد بازاریابی و فروش می باشند که تاثیر بسیار در موفقیت کسب و کار شما دارند.
6- ایجاد اشتراک برای مخاطبان :
عضویت مخاطبانتان در وب سایت و یا خبرنامه و ... از موارد بسیار مهم و تاثیر گذار است. با استفاده از این روش شما می توانید بانکی از اطلاعات مشتریانتان بدست آورید که همواره در خصوص اطلاعات، خدمات و محصولات شما پیگیری کرده اند. در موارد پیشرفته تر شما می توانید با راه اندازی باشگاه مشتریان، موارد جذاب تر از قبیل تخفیف ها، جوایز و قرعه کشی نیز به وب سایت و یا موبایل اپلیکیشن خود اضافه نموده و از بازگشت مداوم مخاطبان بهره بیشتری ببرید.
7- سئو :
همانطور که پیشتر نیز چندین بار اشاره شد سئو در رشد کسب و کار شما نقش مهمی ایفا می کند. سئو به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو(جستجوگرها) ، وقتی شما مطلبی در سایت خود درج می کنید موتورهای جستجو از طریق الگوریتم های خود این مطلب را پیدا کرده و در نتایج خود نشان می دهند مانند گوگل که نتایج را به مشتریان نشان می دهد و از این طریق مشتریان به وب سایت شما می آیند. سئو بسیار مهم می باشد زیرا باید مطمئن شد تا مشتریان با جستجوی کلمات مرتبط به وب سایت یا فروشگاه شما هدایت شوند.
8- رقابت :
رقبای خود را همیشه تحت نظر بگیرید ببینید آنها چه پروسه هایی را طی کردند تا موفق شوند و با دقت به ضعف های آنها توجه کنید و در وب سایت خود این ضعف ها را بر طرف کنید تا به چشم کاربران بیایید.
9- طراحی وب سایت و موبایل اپلیکیشن قوی :
حس و نگاه اولی که به وب سایت و موبایل اپلیکیشن شما می شود مهم است.چند گزینه وجود دارد اگر شما تجربه ای ندارید بهتر است سایت و موبایل اپلیکیشن خود را به صورت سفارشی به شرکت های حرفه ای سفارش دهید تا بهترین نتیجه را در زمینه فروش آنلاین بدست آورید.
10- نظرسنجی :
درج نظرات و انتقادات و … به‌صورت آنلاین بر شیوه خرید مردم به‌صورت آنلاین تأثیرگذار است. به‌عنوان‌مثال، 71 درصد از مصرف‌کنندگان اعتقاددارند که در زمان خرید کردن محصولاتی در دسته لوازم الکترونیک، لوازم خانه و لوازم دکوری و … استفاده از این نظرات آنلاین برای آن‌ها حـیـاتی است. اما در رابطه با خریداران خانم، 85 درصد از آن‌ها تصور می‌کنند که توجه به این نظرات در زمان خرید هر محصولی به‌صورت آنلاین بسیار لازم و ضروری است. درواقع می‌توان گفت که تنها 1 درصد از مصرف‌کنندگان هیچ اعتقادی به استفاده و توجه به این نظرات در فضای آنلاین ندارند.
جمع بندی :
اینترنت خیلی سریع رشد و تغییر می کند اما اصول شروع و رشد یک کسب و کار اینترنتی موفق بطور کلی تغییر نخواهد کرد. اگر به تازگی یک کسب و کار اینترنتی را راه اندازی کرده اید، به این مراحل پایبند باشید. اگر شما مدتی است که یک کسب و کار اینترنتی دارید اما موفقیت مطلوبی کسب نکرده اید، یک بررسی سریع انجام دهید و ببینید آیا مرحله ای وجود دارد که نادیده گرفته باشید. شما نمی توانید در مورد این اصول اشتباه کنید. یک روز هم که زودتر کسب و کار اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید امکان دارد یک روز زودتر به درآمد و موفقیت مطلوب خود برسید..