طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

طراحی متریال و تاثیر آن روی طراحی و ساخت اپلیکیشن ها و سایت ها

طراحی متریال و تاثیر آن روی طراحی و ساخت اپلیکیشن ها و سایت ها

سه اصل نور، سطح و حرکت، کلیدهای فهمیدن روش حرکت اشیا و در ارتباط بودن اشیا در فضا هستند. نورپردازی واقعی شکاف ها را مشخص می کند و فضاها را تقسیم می کند. همچنین قسمت هایی را که حرکت می کنند به ما نشان می دهد. درتولید اپلیکیشن موبایلاین موارد رعایت می شوند. گوگل نیز درطراحی اپلیکیشن موبایلاز آنها استفاده کرده است.
مقدمه:
طراحی متریال نوعی زبان دیداری است که دستورهای طراحی کلاسیک را با خلاقیت و تکنولوژی روز ترکیب می کند. سطوح و لبه ها در طراحی متریال آن طور که در واقعیت وجود دارند به نظر می رسند. استفاده از ویژگی های لمسی معمول به کاربر برای درک کارایی کمک می کند. سه اصل نور، سطح و حرکت، کلیدهای فهمیدن روش حرکت اشیا و در ارتباط بودن اشیا در فضا هستند. نورپردازی واقعی شکاف ها را مشخص می کند و فضاها را تقسیم می کند. همچنین قسمت هایی را که حرکت می کنند به ما نشان می دهد. درتولید اپلیکیشن موبایلاین موارد رعایت می شوند. گوگل نیز درطراحی اپلیکیشن موبایلاز آنها استفاده کرده است.
بخش هایی عمومی از طراحی متریال:
به طور کلی شما می توانید طراحی متریال را در دو بخش خلاصه کنید: 1- مواد و عناصر طراحی. 2- حرکت ها و انیمیشن ها مواد و عناصر.
طراحی این مواد زمینه طراحی ما را فراهم می کنند به طوری که سطوح و لبه های اشیا در طراحی متریال برای ما نشانه هایی بصری را ایجاد می کنند. اکنون می خواهیم این نوع طراحی را با زندگی واقعی مقایسه کنیم. ما ابعاد یک اتاق را به خاطر وجود دیوار ها می توانیم درک کنیم و همچنین چیدمان یک اتاق درک ما را نسبت به آن اتاق شکل می دهد. مثلاً شما به وضوح می توانید تفاوت بین آشپزخانه و اتاق نشیمن را درک کنید. این همان اصلی است که در طراحی متریال به کار می رود. ترکیب طراحی و محتوا، بافت طراحی را در فضای دیجیتالی برای کاربر همانند دیوار های فیزیکی و چیدمان اتاق ایجاد می کنند. اکنون کاربر درک بهتری از رابط کاربری دارد چون زبان متریال بافت کاملی را از طراحی رابط ایجاد کرده است.
توضیح تصویر:
کارت ها طراحی بافت ها را به خوبی نشان می دهند و آن ها عنصری هستند که در این طراحی بسیار از آن ها استفاده شده است. یک کارت محتوای خود را به خوبی با داشتن تعامل با دیگر کارت ها، در خود به نمایش می گذارد .مفهوم حرکت ها در طراحی متریال شرحی همانند موضوع قبلی دارد. این حرکت ها از طریق به جریان در آوردن اجزای اپلیکیشن، بافت طراحی را فراهم می‌کنند و با توجه به این که انیمیشن ها در همه جا وجود دارند، هیچ گاه کاربر احساس توقف در محتوا نمی کند. هیچ مانعی مانند تناقض در طراحی یا منوهای ناوبری گیج کننده در این نوع طراحی وجود ندارد.
اینجا این سوال پیش می آید که دقیقاً فعالیت این حرکت ها بر چه اساسی انجام می گیرد؟ پاسخ این سوال با آوردن یک مثال قابل توضیح است؛ در صفحه اصلی لیستی از کارت ها وجود دارد که با انتخاب یکی از کارت ها محتوای آن کارت به جای آن که به اندازه یک کارت در صفحه قرار گیرد به اندازه طول و عرض صفحه گسترش می یابد.
در این قسمت به خوبی می توانید کار مواد و حرکت ها را در طراحی درک کنید. در این بخش کارت به مانند ماده در طراحی است. هنگامی که کاربر در تعامل با آن قرار می گیرد، محتوای آن برای نمایش بیشتر با حرکت در صفحه گسترش می یابد. این ها پیوستگی کار را برای کاربر فراهم می کنند تا ببیند که ورودی آن ها چگونه رابط کاربری را تحت تاثیر قرار می دهند.
رنگ ها:
رنگ ها همچون اندازه، برای طراحان اهمیت دارند. بخش زیادی از تاثیر در احساس و ظاهر طراحی مربوط به این بخش است در عین حالی که با خود بار روانی برای کاربر ایجاد می کنند. رنگ ها می توانند این احساس را به وجود آورند که این طراحی قابل اعتماد یا هیجان انگیز یا علمی و ... است. در طراحی متریال ما به یک پالت رنگ گسترده دسترسی داریم که می توانیم به وسیله آن پایهطراحی اپلیکیشن موبایلرا ایجاد کنیم.
جمع بندی:
موارد اصلی طراحی (قابل چاپ) شامل متن، فضا، مقیاس، رنگ و استفاده از تصاویر مناسب و مربوط برای راهنمایی بیشتر بیننده است. کاری که موارد فوق انجام می دهند بیشتر از راضی نگه داشتن نگاه مخاطب است. این اصول تمرکز و یک روند مفهومی را انتقال می دهند. رنگ آمیزی های حساب شده، تایپ با اندازه های بالا و فضای سفیدی که از قصد قرار داده می شود، رابطه ای بین متن و گرافیک ایجاد می کند. این رابطه باعث جذب بیشتر مخاطب هنگام استفاده می شود. رنگ ها میتوانند این احساس را به وجود آورند که طراحی هیجان انگیز یاعلمی و … است. گوگل در طراحی متریال یک پالت رنگ گسترده را هم معرفی کرده که می توانید به وسیله آنطراحی اپلیکیشن موبایلیاطراحی سایتخود را پایه ریزی کنید.

تعریف، وظایف و انواع آژانس های گردشگری در ایران و زمینه های فعالیت آن ها در گردشگری


مسافران معمولا با گزینه های زیادی از انواع رزرو آنلاین وسیله حمل و نقل،رزرواسیون آنلاینهتل، مقاصد و جاذبه ها روبرو هستند. آن ها می توانند با جستجو در اینترنت و یا با استفاده ازوب سرویس های گردشگریاطلاعات مورد نیاز را جمع آوری کنند و یا از خدمات آژانس های مسافرتی استفاده کنند.
آژانس های مسافرتی چیست؟
نقش آژانس های مسافرتی به عنوان یک واسطه می باشد که به صورت شخصی و یا تجاری بخش های گوناگون صنعت گردشگری را به مشتریان ارائه می کنند. به طور کلی در اصطلاحات بازاریابی می توان گفت که آژانس های مسافرتی عامل واسطه ای هستند که از طرف مشتری،+ مقدمات لازم را برای سفر به وسیله عرضه کنندگان سفر (هتل ها، خطوط هوایی با استفاده ازسیستم رزرواسیونآنـلاین) فراهم آورده و در ازای آن از عرضه کنندگان کمیسیون و از مشتریان حق الزحمه دریافت می کنند.
مسافران معمولا با گزینه های زیادی از انواعرزرواسیون آنلاینوسیله حمل و نقل،رزرواسیون آنلاینهتل، مقاصد و جاذبه ها روبرو هستند. آن ها می توانند با جستجو در اینترنت و یا با استفاده ازوب سرویس های گردشگریاطلاعات مورد نیاز را جمع آوری کنند و یا از خدمات آژانس های مسافرتی استفاده کنند.
وظایف آژانس های مسافرتی:
آژانس های مسافرتی در واقع در زمان بندی برنامه ها، مسیریابی، اقامت، امور ارزی و قیمت ها، قوانین و مقررات، شناخت مقصدها و سایر جنبه های مسافرت و فرصت های سفر تخصص و مهارت دارند. در کل می توان آژانس های مسافرتی را متخصص و مشاوری دانست که می تواند در زمان و پول مشتری صرفه جویی کند.
نکاتی در مورد آژانس های مسافرتی:
امروز با گسترش خدمات آنلاین و استفاده همگانی از آن، امکان استفاده از قابلیت هایرزرواسیون آنلاینمجموعه های گردشگری وجود دارد. اینترنت می تواند ابزار قدرتمندی در دست مشتریان باشد، اینترنت این امکان را می دهد که مشتری سوالات خود درباره مقصد را در این فضا جستجو کند. اما ذکر این نکته مهم است که مشتری باید دقیقا بداند که چه چیزی را و به چه نحوه ای جستجو کرده تا به نتیجه مطلوب برسد. از این رو آژانس های مسافرتی در زمانطراحی سایتخود باید نهایت دقت و وسواس را در نظر بگیرند تا مخاطبینشان دچار سردرگمی نشوند.طـراحی سـایت آژانـس های گردشگریامری کاملا تخصصی است که مجموعه ایـده پرداز سالها تجربه در این امر دارد و نگاهی گذرا به لیست مشتریان ایده پرداز در زمینه گردشگری گواهی بر این گفته است.
آژانس های مسافرتی، توزیع کنندگان پیشتاز خدمات و محصولات گردشگری هستند و مشتریان همچنان به آژانس های مسافرتی برای کسب اطلاعات سفر، برنامه ریزی، ذخیره کردن مکان و رزرو و تهیه بلیط وابسته اند، زیرا آژانس ها می توانند خدمات ارزشمندی را ارائه کنند.
انواع آژانس های مسافرتی ایرانی به دسته "الف"، "ب" و "پ" تقسیم می شوند:
دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز بند الف:
دفاتر دارای مجوز بند الف دارای عنوان آژانس های هواپیمایی می باشند و وظیفه شان ذخیره و صدور بلیت است.
دفاتر بند الف از نظر وظیفه به دو بخش تقسیم می شوند:
  • صدور بلیت پروازهای داخلی
  • صدور بلیت پروازهای خارجی
در این دفاتر ذخیره و صدور بلیت های دیگر وسایل حمل و نقل همانند اتوبوس نیز صورت می پذیرد.
این آژانس ها تحت نظارت مستقیم سازمان هواپیمایی کشوری هستند.
دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز بند ب:
این گونه دفاتر خدماتی به عنوان فروشندگان، برنامه ریزان و مجریان تورها ایفای نقش می کنند.
تور داخلی : تورهای یک روزه زمینی داخلی و تورهای زمینی یا هوایی چند روزه مثل: کیش، قشم
تور خارجی : تورهای خارج از کشور مانند: تور های دبی، ترکیه
تور ورودی : تورهای مسافرانی که از خارج به ایران می آیند.
اخذ ویزا
این آژانس ها تحت نظارت مستقیم سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری هستند.
دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز بند پ:
این گونه از دفاتر خدماتی وظیفه برگزاری انواع تورهای زیارتی را دارند. مانند: تورهای حج، زیارتی و ... لازم به ذکر است که این دفاتر حق برگزاری تورهای غیر زیارتی را ندارند. این آژانس ها تحت نظارت مستقیم سازمان حج و زیارت هستند. نکته مهم در مورد انواع آژانس ها : دفاترخدمات مسافرتی هریک می توانند به صورت مجزا یکی از این مجوز ها و یا ترکیبی از آن ها را داشته باشد. اگر آژانس چند مجوز داشته باشد به صورت همزمان تحت نظارت مستقیم سازمان های مسئول قرار می گیرد.

لزوم وارد کردن اطلاعات کافی در بخش دانشنامه گردشگری در وبسایت آژانس های مسافرتی


درطراحی سایتآژانس های گردشگری و طراحیاپلیکیشن آژانس مسافرتیوجود دانشنامه گردشگری جز مهم ترین ارکان می باشد. این بخش شامل اطلاعات مناسب و به روزی است که به گردشگر کمک می کند که دید وسیع تری از سفر و مقصد خود پیدا کند.
در گردشگری مانند هر صنعت دیگری عواملی مهم وجود دارد که توجه به آنها برای ادامه حیات این صنعت درآمدزا بسیار ضروری به نظر می رسد . توجه به این عوامل مهم توسعه صنعت گردشگری را به دنبال دارد. میزان موفقیت در توسعه گردشگری نیز تابعی از کیفیت و نحوه دخالت عوامل موثر گوناگون است که در حقیقت همان ارکان گردشگری محسوب می شوند . باطـراحی سایت گردشگریمناسب بر مبنای اصولبهینه سازی سئودر راستایافزایش رنکمی توان گام بلندی در جذب گردشگران برداشت.
ارکان صنعت گردشگری
ارکان صنعت گردشگری که نقش به سزایی در موفقیت این صنعت دارند عبارتند از: جاذبه های گردشگری و تسهیلات و خدمات گردشگری که در ادامه مختصر به هر کدام از آنها اشاره می شود:
جاذبه های گردشگری
هر پدیده یا عامل انگیزشی که جذابیتی در مقصد ایجاد کند و منجر به مسافرت فرد یا افرادی از نقاط مختلف به مقصد گردشگری شود، جاذبه نامیده می شود . جاذبه ها در گردشگری به دو دسته جاذبه های طبیعی و جاذبه های فرهنگی تقسیم می شوند که هر کدام از این انواع طیف متنوع و گوناگونی از پدیده ها را به خود اختصاص می دهند. جاذبه های طبیعی جاذبه هایی را شامل می شوند که انسان دخالتی در ایجاد آنها ندارد اما جاذبه های فرهنگی با تفکرات انسانی و در نتیجه ی تلاش انسان ها به وجود آمده اند .
وجود جاذبه ها مهم ترین دلایل مسافرت مردم به یک مقصد خاص است . جاذبه های گردشگری به عنوان عامل جذب و با توجه به ویژگی های خاصی که دارند، می توانند گردشگران را از نقاط مختلف و سرزمین های دور به سمت خود بکشانند . هر چقدر جاذبه گردشگری متنوع تر، منحصر بفرد تر و جذاب تر باشد، ازقدرت کشش بالاتری برخوردار خواهد بود و در نتیجه حوزه نفوذ وسیع تری خواهند داشت . اهمیت جاذبه ها به حدی است که وجود امکانات اقامتی و پذیرایی، فروشگاه های خرید سوغاتی و صنایع دستی نیز به وجود آنها بستگی دارد. ممکن است در یک محل فقط یک جاذبه یا مجموعه ای از جاذبه ها وجود داشته باشد اما در هر صورت شناخت رابطه ی بین انواع جاذبه های مختلف یکی از مهم ترین مراحل توسعه گردشگری است .
جاذبه های گردشگری با توجه به تنوع، منحصر به فرد بودن، درجه اعتبار و سندیت، ارتباط و مجاورت با سایر جاذبه ها، در دسترس بودن، زنده بودن و موقعیت استقرار ، دارای اهمیت و میزان کشش پذیری متفاوتی هستند که می تواند انگیزه سفر را در گردشگران مختلف تقویت کند. بنابراین ویژگی ها و جذابیت ها برنامه ریزان را در انتخاب بازارهای هدف، پاسخگویی به تقاضای موجود و برنامه ریزی برای توسعه گردشگری در آینده یاری خواهد کرد.
درطراحی سایتهای گردشگری معرفی کامل جاذبه های گردشگری در قسمت دانشنامه توریستی امری فوق العاده ضروری است.
تسهیلات و خدمات گردشگری
تسهیلات و خدمات گردشگری به مجموعه تاسیسات و تجهیزات مربوط به حمل و نقل ، اقامت، پذیرایی، تفریح و خدمات جنبی مربوط به گردشگری گفته می شود. در همین راستا انواع تاسیسات در زیر دسته بندی شده اند :
تاسیسات اقامتی عبارتند از: هتل ها و مهمانخانه ها، اردوگاه های گردشگری، پانسیون ها و متل ها .
تاسیسات پذیرایی عبارتند از: دکه های اغذیه فروشی، کافه ها و نظایر اینها.
تاسیسات تفریحی عبارتند از: پارکها، استخرهای شنا، پیستهای ورزشی و نظایر آنها.
صنعت گردشگری به ارائه خدمات می پردازند. این خدمات پمپ های بنزین، تعمیرگاه های اتومبیل، فرودگاه، راه آهن، ترمینال های مسافربری ، بانک ها ، مرکز مراقبت های ایمنی و بسیاری دیگر از خدمات جانبی مورد نیاز را در بر می گیرد .
دسترسی ها ( زمینی، هوایی، دریایی )، آب آشامیدنی و تاسیسات فاضلاب، خدمات بهداشتی و فوریت های پزشکی، تامین انواع انرژی و ارتباطات ( سیستم مخابرات ، پست، اینترنت ) در حوزه زیرساخت ها قرار می گیرند و در توسعه گردشگری نقش ویژه ای دارند.
بنابراین وجود جاذبه های گردشگری در یک منطقه شرط لازم برای فعالیت های مربوط به آن می باشد، اما کافی نیست. شرط کافی آن وجود تاسیسات و خدمات رفاهی و همچنین وجود سیستم حمل و نقل و شبکه راه های استاندارد است که بتواند نیازهای مسافران را در حد مطلوب برآورده سازد.
وجود اطلاعات مذکور در دانشنامه گردشگری سایت یا اپلیکیشن آژانس های مسافرتی بسیار مهم می باشند.
جمع بندی
درطراحی سایتآژاانس های گردشگری و طراحیاپلیکیشن آژانس مسافرتیوجود دانشنامه گردشگری جز مهم ترین ارکان می باشد. این بخش شامل اطلاعات مناسب و به روزی است که به گردشگر کمک می کند که دید وسیع تری از سفر و مقصد خود پیدا کند. همچنین در دانشنامه گردشگری مواردی همچون قوانین خاص یک شهر یا کشور در فصول خاص سال برای مسافرت نیز باید ذکر شوند تا توریست با رعایت آن ها به مشکل خاصی برخورد نکند. همه موارد مذکور از طریق طراحی وتـولید اپلیکیشن گردشگرینیز ممکن می شود.

دسته بندی تورهای گردشگری و توضیحاتی در مورد تور های ورودی( Incoming )


آژانس های مسافرتی باید قبل از ورود مسافران نسبت به احتیاجات و درخواست های آن ها پیش بینی های لازم را انجام دهند. همچنین اگر مسافران در ایام خاصی از سال مثل ماه مبارک رمضان قصد ورود به کشور را دارند باید قبل از ورود نسبت به قوانین داخلی کشور به خوبی توجیه شده باشند.
صنعت گردشگری امروزه از همیشه بیشتر رونق گرفته است. برخی دلایل آن عبارتند از ظاهر شدن تکنولوژی های جدید از جمله طراحی وتـولید اپلیکیشن گردشگریدر شکل های گوناگون که انجام فعالیت های توریستی را از همیشه راحت تر کرده اند و همچنین انجامتبلیغات در شبکه های اجتماعیبه ارزانترین و آسان ترین روش ممکن، برای نشان دادن نقاط زیبا و بکر مختلف دنیا. از طرفی گردشگران نیز خود، علاقه زیادی به اشتراک گذاشتن تصاویر و تجربیات از سفرهایشان در شبکه های اجتماعی که در آن ها عضو هستند دارند. در این مقاله در مورد انواع تورها صحبت می شود و تور های ورودی یا Incoming مفصل توضیح داده خواهند شد.
در ابتدا اگر بخواهیم یک تعریف کلی از تور ورودی داشته باشیم، ابتدا باید کل تورها را به سه دسته تقسیم کرد:
تورهای داخلی:عبارت است از سفرهای افراد مقیم یک کشور در سرزمین خود.
تورهای خارجی:عبارت است از سفرهای افراد مقیم یک کشور به خارج از مرزهای سیاسی کشور خود.
تورهای ورودی:عبارت است از سفر افراد غیر مقیم به یک کشور و به عبارتی وارد شدن آنها به مرزهای سیاسی یک سرزمین.
تورهای ورودی:
آژانس های مسافرتی ممکن است تمامی خدمات مورد نیاز مسافران را از جمله خدمات مربوط به اسکان یا حمل و نقل و ... را از صفر تا صد ارائه کنند ( که این حالت در کشور ما کمتر اتفاق می افتد ) و یا با بستن قرارداد با هتل ها و یا شرکت های حمل و نقل و ... به ارائه خدمات بپردازند.
عناصر مهم تور ورودی:
از مواردی که در تورهای ورودی نقش مهمی بازی می کنند عبارتند از:
آژانس های مسافرتی باید قبل از ورود مسافران نسبت به احتیاجات و درخواست های آن ها پیش بینی های لازم را انجام دهند. همچنین اگر مسافران در ایام خاصی از سال مثل ماه مبارک رمضان قصد ورود به کشور را دارند باید قبل از ورود نسبت به قوانین داخلی کشور به خوبی توجیه شده باشند.
همچنین در حین مسافرت آژانس ها ملزم به فراهم کردن موارد ذیل برای گردشگران می باشند:
راهنمای تور:راهنمای تور یکی از مهمترین عناصر در تورها از جمله تور ورودی است. با توجه به اینکه سفر در چه حوزه و موضوعی برگزار می‌شود، راهنما باید متناسب با آن مدرک لازم را داشته باشد. مثلا برای تورهای طبیعت، کارت راهنمای تور طبیعت‌گردی، تورهای با محوریت فرهنگ و تاریخ،کارت راهنمای جهانگردی (فرهنگی) و یا تورهای دوچرخه سواری و کوهستان، لوح راهنمای تور دوچرخه‌سواری و کارت راهنمای تور کوهستان را دارا باشد. علاوه بر داشتن مدرک معتبر راهنما، باید اطلاعات و دانش صحیحی نسبت به جاذبه‌ها و مقاصد داشته باشد و باید بتواند علاوه بر اطلاعات موجود مکتوب در کتاب‌ها، دانشی افزون به مسافران خود منتقل کند. یک راهنمای تور باید کاملا به زبان مسافران خود مسلط باشد و به راحتی بتواند منظور خود را انتقال دهد و علاوه بر آن به اصطلاحات تخصصی حوزه کاری خود مسلط باشد. یک راهنما باید صبر و حوصله کافی برای مسافران خود داشته باشد چرا که اخلاق صحیح و حرفه‌ای یکی از اصول لازم برای یک راهنمای گردشگری است که این مورد برای راهنمایان تورهای ورودی اهمیت صد چندان پیدا می‌کند؛ زیرا معمولا مسافران ورودی، راهنمای تور را به عنوان نماینده مردم آن کشور می‌دانند و در صورت وجود اشتباهات رفتاری در او، ممکن است نسبت به مردم آن کشور دچار سو تفاهم شوند.
برنامه سفر:راهنمای تور هنگام برنامه‌ریزی برای سفر تورهای خود باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرد از جمله: سن مسافران، ملیت و کشور آنها، جنسیت، موقعیت اجتماعی و بسیاری عوامل دیگر. هنگام برنامه‌ریزی باید به جنبه‌های مختلف توجه کرد؛ زیرا در صورت عدم نگاه چند بعدی به برنامه، علاوه بر اینکه تور برای مسافران خسته کننده می‌شود، خود راهنما هم با دشواری‌های فراوانی رو‌به‌رو خواهد شد، بنابراین بهتر است در سفرها تمامی جوانب با توجه به نوع مسافر و علایق او بررسی شود. علاوه بر آن، به موارد احتمالی و تاثیرگذار بر تور هم باید توجه کرد از جمله: آب و هوا، حوادث و اتفاقات احتمالی و.... یک برنامه خوب، برنامه‌ای است که بیشترین احتمال‌ها و پیش‌بینی‌ها در آن صورت بگیرد و راهنما و مسافر کمترین غافلگیری ‌ها را داشته باشند.
تجهیزات و امکانات:راهنما علاوه بر اینکه برنامه‌ای با محوریت مسافر می‌ریزد، باید به منابع و امکانات مقصد خود توجه کرده و مسافر خود را نیز با آنها آشناکند. راهنما باید برنامه‌های سفر خود را با توجه به تجهیزات و امکانات موجود در نظر بگیرد.
گرفتن کلیه مجوز های لازم:اخذ مجوز از ناجا برای تردد گردشگران در سطح جاده های کشور، تکمیل مدارک لازم جهت اخذ ویزا از وزارت امور خارجه برای ورود به کشور و مجوز های لازم از استانداری در صورت نیاز در مورد برگزاری برخی تورها بر عهده آژانس های گردشگری می باشد.
بعد از اتمام سفر و خروج گردشگران کار آژانس های مسافرتی به پایان نرسیده است. آژانس های مسافرتی باید با پیگیری از گردشگردان و جویا شدن نظرات آن ها را راجع به خدمات خود، پیشنهادات و انتقادات آن ها را به دقت بررسی کرده و نظرات آنها را روی وبسایت و یا اپلیکیشن موبایل خود منعکس کنند. با انجام این کار مسافران بعدی دید بهتری نسبت به مقصد خود خواهند داشت و آژانس نیز می تواند نقاط ضعف خود را برطرف نموده و نقاط قوت خود را افزایش دهد.
سامانه اُکسین ایـده پرداز و نمونه هایی از خدماتی که در جهت پیشرفت تورهای ورودی ارائه می دهد:
1- تمامی درخواست و نیاز های مسافران از جمله مکان های سیاحتی، هتل ها، رانندگان و ... در یک نرم افزار جامع نگهداری می شود.
2- تعیین قیمت ورودی با توجه به تعداد گردشگران و ریز خرج کوچکترین اقلام مصرفی با کمک اکسین تعیین و از همیشه آسانتر شده است.
3- ارائه گزارشات لحظه ای مثل فهرست اسامی، فهرست اتاق بندی، چاپ مجوز های تردد و چاپ صورت حساب تور و ...
4- اکسین قابلیت نظرسنجی تورها را برای گردشگران فراهم می کند. گردشگران می توانند با امتیاز دهی و اعلام نظرات درجه رضایت خود را از آژانس ها اعلام کنند و آژانس ها با مرور این نظرات نسبت به رفع نقاط ضعف خود و ارتقای نقاط قوتشان اقدام می کنند.

آشنایی با سیستمهای Whitelabel و Distributed Network در سامانه های رزرواسـیون آنلاین


سیستم های رزروی که به صورت Distributed Network پیاده سازی شده اند شباهت های زیادی با سامانه هایوایت لیبلدارند. در این مقاله شما را با تفاوت های اساسی این دو آشنا می کنیم که از آنها مطلع نیستید.
در مقاله های قبل در خصوص Whitelabel یا برچسب سفید توضیحاتی ارائه کردیم. حال با معرفی Distributed Network شما را با تفاوت ها و مزایای این دو در زمینه سامانه های رزرواسیون آشنا خواهیم کرد.
Distributed Network چیست؟ (توضیح علمی)
شبکه توزیع‌شده ( Network Distributed) یک زمینه از علوم رایانه است، که از چندین سیستم (سرور، راینش ابری و...) تشکیل شده که توسط یک شبکه رایانه‌ای با هم دیگر در ارتباط اند. یک برنامه کامپیوتری که در یک سیستم توزیع‌شده اجرا می‌شود، یک برنامه توزیع‌شده نامیده می‌شود و به فرایند نوشتن چنین برنامه‌هایی برنامه نویسی توزیع‌شده اطلاق می‌شود. در شبکه توزیع‌شده یک منبع اصلی در اختیار تعدادی سیستم قرار می گیرد که همگی آنها قابلیت مشابه داشته و در واقع با منبع اصلی یکپارچه سازی شده اند.
استفاده از Distributed Network در وبسایت های گردشگری
در وبسایت های گردشگری از Distributed Network برای ارائه خدماتی که یک وب سرویس مرکزی (برای مثالوب سرویس پروازو یا وب سرویس هتل) ارائه می کند، در سایت های گوناگون استفاده می شود که توسط یک سیستم یکپارچه پیاده سازی می شوند و همه وب سایت ها قابلیت ارائه خدمات را به صورت همزمان خواهند داشت. تا اینجا احتمالا متوجه تشابه بسیار زیاد این روش با روشوایت لیبلشده اید. اما در ادامه تفاوت های اصلی این دو را توضیح می دهیم.
تفاوت های میان Distributed Network و Whitelabel
- برجسته ترین و با اهمیت ترین تفاوت میان این دو در نحوه نمایش در وبسایتهای گردشگری می باشد. در سامانه هایوایت لیبلعموماً شما مجبور خواهید شد که برای هدایت مشتریان به رزرو خدمات، لینکی را از شرکت فراهم کننده خدمات گرفته و در سایت خود قرار دهید. در این حالت مشتری پس از انتخاب لینک به تب دیگری منتقل می شود که یا یک دامنه متفاوت از دامنه سایت شما است و یا یک Subdomain از سایت اصلی شما خواهد بود. آمار گرفته شده حاکی از آن است که در 70% رزروهای با مبالغ بالاتر از 1 میلیون تومان، این انتقال از سایت به تب جدید باعث بی اعتمادی مشتری شما خواهد شد. در سیستم Distributed Network، شرکت ارائه کننده خدمات، بخش رزرو را در قالب اصلی وبسایت شما پیاده سازی می کند که شامل همه مراحل جستجو، انتخاب، ورود اطلاعات، پرداخت بانکی و صدور بلیط و یا واچر نهایی می باشد. دقیقاً مشابه آنکه شما وب سرویسی را در سایت خود پیاده سازی کرده باشید. برتری دوم سیستم Distributed Network در همین خصوص می باشد.
- در صورتی که شما پس از پیاده سازی Distributed Network، تصمیم به پیاده سازی وب سرویس خود داشته باشید، این امر بدون نیاز به تغییرات ظاهری در سایت شما امکان پذیر می باشد. برای مثال یکی از مشتریان شما که تاکنون 4 بار از سایت شما هتل خریداری کرده است، برای خرید هتل جدیدی به سایت شما مراجعه می کند، غافل از اینکه 4 خرید گذشته توسط سیستم Distributed Network انجام شده است، و خرید جدید توسط وب سرویس شما می باشد. این فرد هیچ تغییری را در روند خرید خود تجربه نخواهد کرد و حتی می تواند در پنل کاربری خود 4 خرید انجام شده توسط Distributed Network را در کنار خرید جدید خود مشاهده نماید.
- در سامانه هایوایت لیبلگاهی از کد Iframe برای پیاده سازی موتور جستجوی رزرووایت لیبلدر ساختار اصلی سایت استفاده می شود که عیوب برجسته آن یکی کند شدن سرعت نمایش و فرآیندهای خرید است و دیگری تاثیر منفی که بر روی سئو سایت شما خواهد گذاشت. همچنین از لحاظ تجربه روند خرید توسط مشتری (User Experience) (UX) در سطح پایین تری نسبت به Distributed Network قرار دارد. سرعت خرید و UX در Distributed Network کاملا مشابه وب سرویس ها می باشد.
- تنها مزیت استفاده ازوایت لیبلها هزینه های پایین آنها نسبت به Distributed Network می باشد که معمولا بسیار ناچیز است. برخی ازوایت لیبلها به صورت رایگان ارائه می شود که معمولا در پورسانتهای فروش مبالغ پیاده سازی جبران می شوند. طبق آمار،وایت لیبلهای موفق عمدتا در زمینه پروازهای داخلی فعالیت دارند و مشتریان حاضر به خرید از این خدمات می باشند.
- در سیستم Distributed Network شما آمار خریدها، مشتریان عضو شده در سیستم و بلیط ها و واچرها را در پنل سایت خود مشاهده خواهید کرد. اما در سیستم هایوایت لیبلشما مجبور خواهید شد که آمار خرید های انجام شده در پنل سایت دیگری مشاهده کنید. همچنین در نظر داشته باشید مسافران شما در صورتی که در سایت شما پنل عضویت داشته باشند، برای استفاده ازوایت لیبلمجبور خواهند بود تا عضویت دیگری در صفحه رزرو نیز ایجاد کنند.
امیدواریم که مطالب فوق برای تصمیم گیری در انتخاب سیستم رزرو مناسب وبسایت گردشگری شما، کمک کرده باشد. در نظر داشته باشید که Distributed Network ووایت لیبلهای ارائه شده توسط شرکت ها، ممکن است تفاوت هایی با دیگری داشته باشند و یا برخی از قابلیت هایی که در خصوص Distributed Network اشاره شد را نداشته باشند.